جزیره ای در خشکی

تراوشات خاکستری

جزیره ای در خشکی

تراوشات خاکستری

قانون نسبیت حاج ممد برزگر

بعد از کلی محاسبه در باب زمان و ابعاد دیگر چون طول و عرض و ارتفاع مسیری را جهت نیل به مقصد یافتم و به سان ارشمیدس و البته با رعایت شئونات اسلامی فریاد برآوردم "یافتم، یافتم!!" 

قضیه، حمار است، مسیر مستقیم نزدیک تر از مسیری است که شامل دو ضلع می شود و بر اساس همین اصول از مسیر حمار به سمت مقصد حرکت نمودم.

اما...

نتیجه بر آن استوار آمد که دو برابر مدت قبل زمان رسیدن به مقصد طولانی گردید! 

از آنجایی که حرفایی که انیشتین زده، خوب حتما درست بوده بنده تفکر کردم و قانون نسبیت حاج ممد برزگر رو کشف کردم:


علاوه بر ابعاد طول، عرض، ارتفاع و زمان، بعد دیگری نیز وجود دارد که هیچ یک از دانشمندان قبلی با وجود درایت خود به آن نپرداخته بودند و آن ترافیک است.

سخنرانی

حاج ممد برزگر یه جمله ای داره اندر باب سخنرانی، ایشون می فرمایند هر کس دفتری دارد جهت صحبت کردن و سخنرانی، و تمامی مطالبی که ارایه می کند از آن دفتر است، اما تفوتی که در میان آدمیان وجود دارد آن است که دفتر یکی 100 برگ و یکی دیگر 20 و کسی همچون نگارنده به یک صفحه هم نمی رسد!

اما این موضوع در خصوص حرف هایی است که یک فرد برای گفتن دارد و چرت و پرت هایی که ما می نویسیم و می گوییم حد و مرزی نمی شناسد.

بنابراین ای فیدل کاسترو آسوده بخواب که ما بیداریم!

درفک

تنها چیزی که هم اکنون من به خاطرش لحظه شماری می کنم برنامه کوهنوردی آخر هفته است. این هفته بنا داریم با گروهی که از دوسال قبل تشکیل دادیم به درفک واقع در استان گیلان رفته و قله صعب العبور(!) درفک و فتح کنیم. حالا چرا لحظه شماری:

1- کوه نوردی بهترین ورزش تاریخ سینماست! تا تجربه نکنید نمی تونید این قضیه رو درک کنید!

2- کوه نوردان منعطف ترین و باحال ترین آدمای کره زمین هستن.

3- بعدش تا چند روز تمدید می شید و احساس آن لاین بودن بهتون دست میده!

4- آلبوم عکساتون قشنگ میشه به خاطر بک گروند ها نه خود شما!

5- و یه چندتا مورد دیگه که اگه تجربه کنید بهش میرسید!


از کوه درفک یه سری عکس رو میتونید اینجا و اینجا و البته اینجا ببینید. 

برنده

تاکسی ها بعضی مواقع در دسترس نیستند، زمانی است که تنها نیاز به تاکسی داری!

در مترو بالایی خراب است، زمانی که حال نداری تا در پایینی پیاده روی کنی!

قطار حرکت نمی کند دقیقا زمانی که فکر میکنی دیر شده.

تاکسی و مترو و قطار به مشکل می خورند تا در کوچکترین امتحان زندگی، صبر را به تو آموزش دهند و تو پس از تجربه هزاران امتحان سخت تر همچنان بازنده ای!

اگه دیدی بی حوصلگی، اعصاب ناراحت، موهای سفید، چین و چروک صورت، آلزایمر و بقیه علایم پیری چند سال زودتر به سراغت آمد، مهم نیست، سعی کن همیشه برنده باشی. البته برای برنده بودن لازم است برخی اوقات نشان دهی که بازنده ای!

لپ تاپ خوب

آی ام لوکینگ فور ا لپتاپ ویت دیس کانفیگوریشن!

1- وزن، مهمترین ویژگی همینه چون احساس میکنم دچار آرتروز گردن و سوء هاضمه شدم!(سوء هاضمه به یه چیز دیگه ربط داره ولی چون پیش اومد گفتم!)

2- قد ، قد کوتاه مثلا 10 اینچ به کار ما نمی یاد چون در این صورت علاوه بر عوارض قبلی آب مروارید هم به امراض ما اضافه خواهد شد! قد بلند هم با وزن زیاد ارتباط مستقیم داره، پس 13 یا 14 اینچ ما را ستیسفای می کنه.

3- مغز منظورم سیستم عامله، با اینکه من پس از داس به هیچ کدام از عوامل سیستمی علاقمند نشدم، ولی میگن ویندوز سون تونسته از نظر قدرت تا حدودی به سیستم عامل داس نزدیک بشه!  

4- قدرت خالی کردن حساب بانکی- هر چی لپ تاپ در این زمینه قدرت کمتری داشته باشه خوب بهتره.

سو آی وود لایک تو .....

آی ام ساری... چه کار کنم فارسی رو زبونم نمی چرخه، بسوزه پدر غربزدگی!

باز هم قضاوت

پس از غور بسیار در باب مسایل حقوقی پروژه ها همه بر این موضوع انگشت تایید گذاردند که سخت ترین کار دنیا «قضاوت کردن» است، ولی بنده به ضرس قاطع همچنان معتقدم سخت ترین کار دو عالم «قضاوت نکردن» است!  

«یک نکته از این معنی ....»

اندر باب ردیف اول!

امروز برای اولین بار در تاریخ سینما، بر ردیف اول کلاس تکیه زدم که البته به صورت کاملا اتفاقی این اتفاق، اتفاق افتاد!! جدا از انکه هر چی به تخته نزدیک تر باشی چشمات ضعیف تر میشه (از اونجایی فهمیدم که ردیف اول اکثرا عینکی بودن!) اما چند تا ویژگی مثبت و منفی داره که به این شرح است:

1. خوابت نمی بره.

2. خمیازه بقیه دانشجوها رو نمی نینی!

3. یه کمی به درس علاقمند میشی (آثار روانی نشست و برخواست با بچه درس خونا!)

4. صدای مبارک استاد (ع) رو میتونی بشنوی. (منظورم از استاد، شجریان نیست!)

5. ممکنه عینکی بشی!! - جنبه مثبت


واما آثار منفی:

1. تابلو شدن!

2. گچ تخته رو خوردن! البته ما تخته نداریم و تابلو استفاده میکنیم ولی میخواستم یه کمی تعداد موارد زیاد بشه!

3. انجام برخی فعالیت های تدارکاتی جهت استاد!

4. عوض شدن مسیر انگشت اتهام خرخونی!!

5. اگه یه سوتی بدی همه غیر از اونایی که خوابن می فهمن!

6. ممکنه عینکی بشی!!!! - جنبه منفی


امیدوارم آثار مثبت قضیه بر آثار منفی فائق آید!

کار تیمی

1- عنوان درسی که تموم شد کار تیمی بود، این درس شامل سر وقت اومدن سر کلاس، انجام بازی های محلی و تکنولوژیک، کوهنوردی و این مایه ها بود! ولی صبر کنید .... جهان سومی فکر نکنید!

همین فعالیت های کلی درس های مدیریت پروژه رو پوشش میداد که به صورت تئوری صد سال هم نمی شد با این کیفیت یاد گرفت. علامت تعجب نذاشتم که یه دفعه فکر نکنید واسه خنده است!

2- دفتر بغلی و یا (مودبانه) کناری ما روابط عمومی است که روابط عمومی اش خیلی قویه! اینقدر حرف می زنن و بحث می کنن که جدیداً ما شب ها کابوس اخبار نفت و تکذیبیه و تاییدیه و آگهی مناقصه می بینیم!

3- مورد بعدی اینکه دیشب به بهانه درس خوندن دو ساعت تموم وقتمو تقدیم کردم به تیم بارسلونا ولی خاک بر سر باخت به این آقای خاص! خوب اگه می برد که نمی شد گفت آقای خاص! هرچند فوتبالی که توی اون پرسپولیس ببازه و سپاهان و قلعه نوعی و شرکا ببرن یه قل دو قله، نه فوتبال!

من برم دو کلمه بخوابم، خستمه! 

4- اگه تا یه مدتی مثل این دفعه ما رو ندیدید کلاس داریم از شنبه که تا سه هفته علی الحساب درگیریم! ولی خدا رو چی دیدی شاید یه ساعت دیگه هم آپدیت کردم، کسی که نمی خونه، مالیات هم نداره!